tisdag 3 mars 2009

Hertiginna eller inte

Ja därom tviste de lärde. Men jag tar mig härmed friheten att ta mig titeln. Hertiginnan av Tyresö. Ja det låter bra. Och varför inte? Kan en bonnagrabb från Ockelbo som inte gjort mer av värde än att dela sänghalm med en s.k. kunglighet bli kallad hertig så kan väl jag kalla mig hertiginna.

Men ni behöver inte oroa er. Jag ska inte sätta sprätt på andras (läs era) pengar och jag tänker inte se mig själv som förmer. Min uppgift kommer att vara att försöka sätta ett leende på mina medmänniskors läppar. Ja det är en tuff uppgift men jag kommer i allafall försöka.

Dagens citat kommer från Gandhi: Be the change you wish to see in the world.

Ha en bra dag!

1 kommentar:

  1. hörru din galning
    jag har patent på att kalla mig hertiginnan

    med vänliga hälsningar
    Hertiginnan Anne von Porat
    www.veckomagasinet.se

    SvaraRadera